Miért lehet jó megoldás a hatékonyság növelésére a távmunka bevezetése?
Távmunkáról akkor beszélhetünk, ha a munkavállaló – részben vagy egészben – nem a vállalat telephelyén, hanem valamely alternatív munkahelyen végzi munkáját, pl. ügyfélnél vagy otthon van és a munkája eredményét elektronikus úton továbbítja a céghez.
De miért is lehet jó ez egy cégnek, különösen a jelenlegi gazdasági helyzetben?
- A távmunka bevezetésével csökkenthetők a munkahely fenntartásával kapcsolatos költségek (pl. irodabérlet, rezsi, berendezési stb.)
- Növelni lehet a termelékenységet és a hatékonyságot
- Jobb munkaidő-kihasználtság érthető el, a szervezet átalakításával bizonyos funkciók, vezetői szintek elhagyhatók
- A betegség és egyéb élethelyzetek kezelésével összefüggésben kevesebb a dolgozói hiányzás, növelhető a dolgozói elégedettség.
Sokan idegenkednek a távmunka bevezetésétől, hiszen látni a piacon nem jól működő rendszereket, azonban a saját példánkkal is bizonyíthatjuk, hogy a megfelelő körültekintéssel nagyon sikeres módon lehet bevezetni és működtetni ezt a foglalkoztatási formát.
Saját példánk is bizonyítja, a távmunka igenis lehet sikeres!
A HUMANsoft Kft.-nél 2005. októberében, egy állami pályázaton nyert támogatás segítségével vezettük be a távmunka rendszerét. Akkor a cég 17%-át szerveztük ki, és a nagy sikerre való tekintettel a létszámot azóta is folyamatosan bővítjük. Az eddigi tapasztalatok alapján a fluktuáció a kiszervezett kollégák között gyakorlatilag nulla, a bevállalt feladatokat rövidebb idő alatt tudjuk megvalósítani, és a saját asztalok megszüntetésével az évi 20% körüli létszámbővülés ellenére sem volt szükség plusz irodahelyiség bérlésére.
A bevezetésünk óta több konferencián, tanfolyamon segítettünk más cégeknek a bevezetésben, így mind HR szakmai tanácsadással, mind a távmunka működtetéséhez szükséges informatikai háttér kialakításához értő, magas szintű rendszermérnöki tudással állunk ügyfeleink rendelkezésére.
E-mail: termekmenedzsment@humansoft.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése